Zanpakutō (jap. 斬魄刀 dosł. "Miecz ścinający dusze")To najważniejszy atrybut każdego Shinigami. Bez Zanpaktou funkcja boga Śmierci
nie byłaby już tym samym. Pozornie wyglądający jak zwykła katana miecz nie
różni się niczym od "naszych" ziemskich mieczy. Gdy tylko Shinigami
zacznie się nim posługiwać szereg różnic a także jego niesamowitych własności
wychodzi na jaw. Każdy Zabójca Dusz umożliwia wykonanie "pogrzebu
duszy" czyli odesłania zbłąkanej duszyczki tam gdzie jej miejsce czyli
do Soul Society. Oczywiście to nie jedyna funkcja Zanpaktou. Jak każdy miecz służy
do obrony bądź ataku. Jest niezastąpionym narzędziem bitewnym, który w rękach
sprawnie posługującego się nim właściciela może wyrządzić wiele szkód i
zniszczeń. Aby jednak tego dokonać trzeba spełnić określone warunki.
Obowiązkowo musi być odblokowany Bankai lub chociaż Shikai. Każdy Zanpaktou
posiada swoje własne imię i unikalne zdolności.
ShiKai - częściowe uwolnienie mocy Zanpaktou,
"Półmaterializacja".
Shinigami może wykorzystywać niektóre właściwości i zdolności miecza,
których
nie był w stanie używać w "podstawowej" formie katany. Żeby móc
to zrobić trzeba wypowiedzieć odpowiednią formułkę, rozkaz czy nawet jak
kto woli zaklęcie aby "przebudzić" zdolności Zabójcy Dusz.
Dodatkowo trzeba wypowiedzieć imię swojej broni. Chociaż osoby które
opanowały Bankai, mogą przejść w Shikai(oczywiście z zapieczętowanej
formy) bez komendy uwalniającej. ShiKai jest wymaganym
stopniem rozwoju Zanpaktou na stopniu Porucznika. Jednak posiada go
także większość Oficerów.
BanKai - całkowite uwolnienie. "Materializacja" Zanpaktou,
która
przebudza w nim jego prawdziwą formę a co za tym idzie i umiejętności. W
przeciwieństwie do Shikai nie ma komendy uwalniającej. Dana osoba
mówki/wykrzykuje "Bankai" po czym wypowiada pełną nazwę Zanpaktou np.
Tensa Zangetsu. Zwykle jest to dodanie do imienia miecza jakiegoś
przedrostka, jednak nie stanowi to reguły przykładem jest Ichimaru Gin.
Opanowanie Bankai jest dość skomplikowane i udało się to nielicznym. Po
pierwsze trzeba mieć opanowane Shikai, po drugie należy osiągnąć
materializację Zanpaktou w normalnym świecie. Jako że Zanpaktou to część
duszy Shinigami, ma on swój "świat" wewnątrz duszy danego osobnika,
należy go wiec stamtąd wywołać. Ponadto nawet jeśli już sie umie uwolnić
Bankai to około 10 lat zajmuje opanowanie pełnej kontroli nad nim. Jak
już wszyscy wiemy Uraharai Ichigo znaleźli dużo szybszy sposób na
opanowanie Bankai. Jest on bardzo ryzykowny, Shinigami staję do walki
przeciwko swojemu Zabójcy Dusz, na jego zasadach(nie musi chodzić
koniecznie o zwycięstwo w typowo siłowej walce, bardziej chodzi o tzw.
haczyk), jeśli Shinigami nie wygra w ciągu trzech dni kończy się to
tragicznie, prawdopodobnie jego śmiercią.
Bankai z racji, iż dodaje
ogromny wręcz zastrzyk Reiatsu często przybiera okazałą wielkością
formę- ba, nawet zmienia wygląd właściciela- niewielu potrafi ujarzmić
tak ogromną moc i zamknąć ją "w małym opakowaniu" tak jak zrobili to
Kensei i Ichigo.
Imię
Zanpaktou: Zangetsu
Właściciel: Kurosaki Ichigo
BanKai: Tensa Zangetsu
Komenda: "Zangetsu!"
Zdolność: Getsuga Tenshou, Final Getsuga Tenshou, Mugetsu
Właściciel: Kurosaki Ichigo
BanKai: Tensa Zangetsu
Komenda: "Zangetsu!"
Zdolność: Getsuga Tenshou, Final Getsuga Tenshou, Mugetsu
Zangetsu Ichigo wraz z Zanpaktou Zaraki'ego ze wszystkich Zabójców Dusz występuje
pierwotnie w formie ShiKai (!) co sprawia, że pierwotna forma miecza nie jest
nam znana. Najprawdopodobniej ma to związek z olbrzymią ilością¹ reiatsu
Kurosaki'ego. Miecz w tej formie jest niezwykle potężny, zarówno w dosłownym
jak i przenośnym znaczeniu tego słowa. Podstawowym atakiem Zangetsu w formie
Shikai jest wystrzelenie w przeciwnika pocisku "energetycznego", który
zadaje liczne rany.
BanKai: Aby przejść do "ostatecznej" formy swojego miecza
Kurosaki trzyma miecz oba rękoma wyciągniętymi przed siebie wykrzykując słowo
"Bankai". Chwilę po tym strój Ichigo ulega zmianie upodabniając się
do tego, który nosi "zmaterializowany" Zangetsu. Sam miecz staje się
znacznie mniejszy oraz na dodatek ma czarny kolor i dość oryginalną rękojeść.
Dzięki temu Kurosaki bardzo zyskuje na szybkości. Podstawowym atakiem staje się
Getsuga Tenshou, czarno-czerwony pocisk, który jest znacznie potężniejszy od
tego podstawowego.
Imię
Zanpaktou: Benihime
Właściciel: Urahara Kisuke
BanKai: nieznany
Komenda: "Okiro!"
Zdolność: Nake, Benihime; Chikasumi no Tate; Shibari, Benihime; Hiasobi Benihime; Juzutsunagi; Kirisaki, Benihime
Właściciel: Urahara Kisuke
BanKai: nieznany
Komenda: "Okiro!"
Zdolność: Nake, Benihime; Chikasumi no Tate; Shibari, Benihime; Hiasobi Benihime; Juzutsunagi; Kirisaki, Benihime
Benihime to jeden z najbardziej tajemniczych
Zanpaktou
jakie mamy okazję ujrzeć w serii "Bleach". Praktycznie nic o nim nie
wiemy. Pewne jest tylko to, że dysponuje dwoma rodzajami broni:
ofensywną i
defensywną. Aby aktywować ukryte zdolności miecza Kisuke musi
wypowiedzieć komendę
"Okiro". Wtedy to jego Zanpaktou, który na co dzień występuje w formie
laski staje się stuprocentowym Zabójcą Dusz. Benihime to jeden z
bardzo nielicznych Zanpaktou, który jest... kobietą! Ofensywna zdolność
jest bardzo podobna do tej, którą dysponuje
Ichigo. Polega ona na wystrzeleniu pocisku w stronę rywala. Defensywny
styl
walki Urahary jest za to bardzo zbliżony do tego, który prezentuj Inoue.
BanKai: niestety nie było nam dane jeszcze go poznać. Pewne
jest tylko, że Kisuke odkrył ostateczną formę swojego miecza. W przeszłości
był przecież Kapitanem XII Dywizji w Gotei 13 a Bankai to jeden z wymogów pełnienia
tej funkcji. Dodatkowo to przecież Urahara wynalazł sposób "szybkiej
nauki BanKai".
Imię Zanpaktou: Ryuujin Jakka
Właściciel: Yamamoto Genryuusai Shigekuni
BanKai: nieznany
Komenda: "Banshou issai kaijin to nase!"
Zdolność: Jōkakku Enjō, Ennetsu Jigoku
Imię Zanpaktou: Ryuujin Jakka
Właściciel: Yamamoto Genryuusai Shigekuni
BanKai: nieznany
Komenda: "Banshou issai kaijin to nase!"
Zdolność: Jōkakku Enjō, Ennetsu Jigoku
Z racji tego, że Yamamoto jest bezdyskusyjnie najsilniejszym członkiem
Gotei 13 można łatwo się domyślić, że musi posiadać najpotężniejszy
Zanpaktou. Jego Zabójca Dusz jest typem ognistym. Tak na dobrą sprawę
podobnie jak w przypadku Urahary i pozostałych znaczących Shinigami nie możemy
wiele powiedzieć zarówno o samym Yamamoto a tym bardziej o jego mieczu.
BanKai: Z pewnością posiada - jest Generałem
Imię Zanpaktou: Suzumebachi
Właściciel: Soifon
BanKai: Jakuhō Raikōben
Komenda: "Jinteki shakusetsu!"
Zdolność: Nigeki Kessatsu (Houmonka), Odpieranie trucizny
BanKai: Z pewnością posiada - jest Generałem
Imię Zanpaktou: Suzumebachi
Właściciel: Soifon
BanKai: Jakuhō Raikōben
Komenda: "Jinteki shakusetsu!"
Zdolność: Nigeki Kessatsu (Houmonka), Odpieranie trucizny
Zanpaktou Soifon jest zupełnie inny od
standardowych Zabójców Dusz. W formie ShiKai przyjmuje formę czegoś na wzór
żądła, które na dodatek obdarzone jest niezwykłymi zdolnościami. Otóż
gdy przeciwnik zostanie nim raz trafiony od razu w tym miejscu pojawia się tatuaż
przypominający czarnego motyla co już oznacza nie lada kłopoty ponieważ gdy
zostanie jeszcze raz trafiony w to samo miejsce czeka go... niechybna śmierć!
BanKai: Jakuhō Raikōben - wyglądem przypomina wielką złotą rakietę, choć jak sama twierdzi jest to obraza dla Jej dumy skrytobójcy, gdyż "jest zbyt duże by ukryć, zbyt ciężkie aby przenieść, a jego atak jest zbyt jaskrawy na skrytobójstwo". Twarz chroniona jest czymś w rodzaju maski. Zanim Soi-Fong przejdzie w Bankai, owija się ciężką, metalową zbroją (Ginjōhan).
Imię Zanpaktou: Shinsou
Właściciel: Ichimaru Gin
BanKai: Kamishini no Yari
Komenda: "Ikorose!"
Zdolność: nieskończony zasięg - możliwość wydłużania; Trucizna; Rozciągnięcie i kurczenie ostrza; Butō; Butō Renjin
BanKai: Jakuhō Raikōben - wyglądem przypomina wielką złotą rakietę, choć jak sama twierdzi jest to obraza dla Jej dumy skrytobójcy, gdyż "jest zbyt duże by ukryć, zbyt ciężkie aby przenieść, a jego atak jest zbyt jaskrawy na skrytobójstwo". Twarz chroniona jest czymś w rodzaju maski. Zanim Soi-Fong przejdzie w Bankai, owija się ciężką, metalową zbroją (Ginjōhan).
Imię Zanpaktou: Shinsou
Właściciel: Ichimaru Gin
BanKai: Kamishini no Yari
Komenda: "Ikorose!"
Zdolność: nieskończony zasięg - możliwość wydłużania; Trucizna; Rozciągnięcie i kurczenie ostrza; Butō; Butō Renjin
Zanpaktou Gin'a ma na pierwszy rzut oka niezwykle... dziwną umiejętność.
Otóż może się wydłużać dosłownie w nieskończoność. Umiejętność ta
jest bezcenna w walce ponieważ¿ można ją rozstrzygnąć losy pojedynku ze
znacznej odległości. Sama nazwa komendy tłumaczona na język polski jako
"strzel by zabić" mówi nam już praktycznie wszystko.
BanKai: Kamishini no Yari - zdolności Bankai są prawie takie same jak Shikai, ale moc, długość i prędkość są znacznie wzmocnione. Prawdziwą umiejętnością Bankai nie jest jego długość, prędkość ani moc, tylko trucizna, która rozpuszcza i niszczy komórki.
Imię Zanpaktou: Wabisuke
Właściciel: Kira Izuru
BanKai: nieznany, (nie posiada)?
Komenda: "Omote o agero."
Zdolność: podwajanie za każdym trafieniem masy przedmiotu
BanKai: Kamishini no Yari - zdolności Bankai są prawie takie same jak Shikai, ale moc, długość i prędkość są znacznie wzmocnione. Prawdziwą umiejętnością Bankai nie jest jego długość, prędkość ani moc, tylko trucizna, która rozpuszcza i niszczy komórki.
Imię Zanpaktou: Wabisuke
Właściciel: Kira Izuru
BanKai: nieznany, (nie posiada)?
Komenda: "Omote o agero."
Zdolność: podwajanie za każdym trafieniem masy przedmiotu
Wabisuke jak każdy Zabójca Dusz posiada unikalną zdolność. W tym
przypadku jest to podwajanie masy trafionego przedmiotu. Gdy tylko Izuru trafi
na przykład w miecz rywala wielokrotnie ten nie będzie w stanie poprawnie nim
władać a co za tym idzie skutecznie kontynuować walki.
BanKai: Kira jest Porucznikiem i najprawdopodobniej (na chwilę obecną) nie dysponuje tą formą
Imię Zanpaktou: Minazuki
Właściciel: Unohana Retsu
BanKai: nieznany
Komenda: nieznana
Zdolność: możliwość latania oraz leczenia
BanKai: Kira jest Porucznikiem i najprawdopodobniej (na chwilę obecną) nie dysponuje tą formą
Imię Zanpaktou: Minazuki
Właściciel: Unohana Retsu
BanKai: nieznany
Komenda: nieznana
Zdolność: możliwość latania oraz leczenia
O Zabójcy Dusz Pani Kapitan IV Oddzia³u nie można kompletnie nic
powiedzieć
prócz tego, że w formie ShiKai ma bardzo dziwny a zarazem oryginalny
wygląd...
płaszczki (?) służącej do transportowania zarówno właściciela jak i
rannych towarzyszy. Dodatkowo tak jak wszyscy z tego oddziału posiada
właściwości
lecznicze. Na dzień dzisiejszy nic więcej nie można na ten temat
napisać. Nieznana jest nam nawet komenda, która "przebudza" miecz.
BanKai: tak jak cała reszta nie jest nam znany - najprawdopodobniej jednak posiada go, jest Kapitanem
Imię Zanpaktou: Hisagomaru
Właściciel: Yamada Hanataro
BanKai: brak
Komenda: "Mitase!"
Zdolność: leczenie wszystkich ran dotkniętego towarzysza
BanKai: tak jak cała reszta nie jest nam znany - najprawdopodobniej jednak posiada go, jest Kapitanem
Imię Zanpaktou: Hisagomaru
Właściciel: Yamada Hanataro
BanKai: brak
Komenda: "Mitase!"
Zdolność: leczenie wszystkich ran dotkniętego towarzysza
Hisagomaru jest bardzo dziwnym mieczem ponieważ zamiast ranić... leczy
rywali! Wszystko jednak dzieje się do czasu. Czasu gdy licznik w postaci
ogromnej kreski nie wypełni się czerwonym kolorem. Wtedy to wszystkie
skumulowane rany "dopadną" rywala zadając mu ogromne obrażenia.
BanKai: nieznany, nie posiada - jest Oficerem
Imię Zanpaktou: Kyouka Suigetsu
Właściciel: Aizen Sosuke
BanKai: nieznany
Komenda: "Kudakero!"
Zdolność: hipnoza "doskonała"
BanKai: nieznany, nie posiada - jest Oficerem
Imię Zanpaktou: Kyouka Suigetsu
Właściciel: Aizen Sosuke
BanKai: nieznany
Komenda: "Kudakero!"
Zdolność: hipnoza "doskonała"
Sam miecz wzbudza co najmniej tyle samo kontrowersji co jego
właściciel. Zanpaktou teoretycznie jest typem wodnego miecza. Pozornie
przypomina
zwykłą katanę aczkolwiek jego właściwości są bardzo pożyteczne. Otóż
Aizen może
zahipnotyzować wszystkich, którzy chociaż raz mieli okazję spojrzeć na
jego
miecz. Wszystko działa na zasadzie iluzji co już nam doskonale
udowodnił.
Niestety istnieje jedna wada. Z racji tego, że owa hipnoza działa tylko
po
kontakcie wzrokowym nie obejmuje ona niewidomych ludzi z racji braku
wzroku.
BanKai: nieznany aczkolwiek na pewno go posiada
Imię Zanpaktou: Tobiume
Właściel: Momo Hinamori
BanKai: nieznany, nie posiada
Komenda: "Hajike!"
Zdolność: wystrzeliwanie pocisków Kidou
BanKai: nieznany aczkolwiek na pewno go posiada
Imię Zanpaktou: Tobiume
Właściel: Momo Hinamori
BanKai: nieznany, nie posiada
Komenda: "Hajike!"
Zdolność: wystrzeliwanie pocisków Kidou
Z racji tego, że Hinamori określana jest mianem "Mistrzyni
Demonicznej
Magii" zdolności jej Zabójcy Dusz musiały być z tym związane. Hinamori
łączy swoje umiejętności ze zdolnościami katany, która swoimi rozmiarami
przypomina damski mieczyk. Nic bardziej mylnego. Gdy tylko Momo
zdecyduje się aktywować
swoją broń wtedy Tobiume zmienia swój wygląd i jest w stanie wystrzelić
potężną wiązkę Kidou w stronę przeciwnika wyrządzając przy
tym ogromne zniszczenia i rany.
BanKai: nieznany, nie posiada. Jest Porucznikiem
BanKai: nieznany, nie posiada. Jest Porucznikiem
Imię Zanpaktou: Senbonzakura
Właściciel: Kuchiki Byakuya
BanKai: Senbonzakura Kageyoshi
Komenda: "Chire!"
Zdolność: Senkei & Gōkei; Shuukei: Hakuteiken - rozsypanie się na "tysiąc płatków wiśni" - kawałki ostrzy
Zanpaktou, którego właścicielem jest Kapitan
Kuchiki uchodzi za jeden z najpiękniejszych ale również
najniebezpieczniejszych mieczy w całym Soul Society. Katana w formie ShiKai
potrafi "rozsypać" się na tysiące drobnych ostrzy, które odbijają
promienie słoneczne przez co sprawiają wrażenie poruszających się w
powietrzu kwiatów wiśni. Broń praktycznie (z dużym akcentem na słowo
"praktycznie") nie do ominięcia czy ucieczki.
BanKai: Byakuya wytwarza setki mieczy, które służą mu jako broń. Może ich użyć jednocześnie podobnie jak podstawowej Senbonzakury lub też w zależności od potrzeb dowolną ich liczbę. Gdy zdecyduje się użyć większej ilości ostrzy teoretycznie przeciwnik miałby trudności z zachowaniem ludzkiego kształtu. Byakuya może również sterować owymi ostrzami za pomocą ruchów rąk co znacznie przyśpiesza ich przemieszczanie.
Kapitan Kuchiki dysponuje również "ostateczną" formą Bankai. Kumuluje on energię i ostrza wszystkich mieczy w jeden atak. Byakuya "otrzymuje" wtedy skrzydła i jest niewyobrażalnie potężny. Atak ten służy do tego by rozstrzygnąć walkę tak zwanym "ostatecznym uderzeniem". Mamy okazję widzieć "to" tylko raz - podczas walki z Kurosaki'm.
Imię Zanpaktou: Zabimaru
Właściciel: Abarai Renji
BanKai: Hihiou Zabimaru
Komenda: "Hoero!
Zdolność: długi "zębaty" miecz rozciągający się w nieskończoność
Zabimaru ma zbliżone własności do Zanpaktou, który posiada Gin. Również może się wydłużać a na dodatek skręcać w różne strony. Dodatkowo pojawiają się na nim liczne zęby co znacznie poprawia skuteczność ataku poprzez dodawanie licznych obrażeń. Gdyby doszło do zniszczenia Zanpaktou Renji jest w stanie scalić wszystkie "segmenty" posługując się nimi do ataku.
BanKai: "Król Pawianów" - tak właśnie nazywany jest Zabimaru w ostatecznej formie. Miecz staje się niezwykle długi i przypomina zawijającego się węża, który na dodatek uwieńczony jest dziwną głową. Sam Renji podobnie jak Ichigo otrzymuje inny strój gdy przebywa w tej formie (nieco przypomina pierwotnego jaskiniowca). Zabimaru w formie BanKai jest niezwykle wytrzymały i bardzo trudno jest go zniszczyć. Dodatkowo Abarai posiada pełną kontrolę nad wszystkimi segmentami miecza, które może scalać gdy tylko zajdzie taka potrzeba.
Imię Zanpaktou: Tenken
Właściciel: Komamura Sajin
Komenda: "Todoroke!"
BanKai: Kokujou Tengen Myou'ou
Zdolności: przyzywanie wielkiego "osobnika", który wykonuje te same ruchy co właściciel
BanKai: Byakuya wytwarza setki mieczy, które służą mu jako broń. Może ich użyć jednocześnie podobnie jak podstawowej Senbonzakury lub też w zależności od potrzeb dowolną ich liczbę. Gdy zdecyduje się użyć większej ilości ostrzy teoretycznie przeciwnik miałby trudności z zachowaniem ludzkiego kształtu. Byakuya może również sterować owymi ostrzami za pomocą ruchów rąk co znacznie przyśpiesza ich przemieszczanie.
Kapitan Kuchiki dysponuje również "ostateczną" formą Bankai. Kumuluje on energię i ostrza wszystkich mieczy w jeden atak. Byakuya "otrzymuje" wtedy skrzydła i jest niewyobrażalnie potężny. Atak ten służy do tego by rozstrzygnąć walkę tak zwanym "ostatecznym uderzeniem". Mamy okazję widzieć "to" tylko raz - podczas walki z Kurosaki'm.
Imię Zanpaktou: Zabimaru
Właściciel: Abarai Renji
BanKai: Hihiou Zabimaru
Komenda: "Hoero!
Zdolność: długi "zębaty" miecz rozciągający się w nieskończoność
Zabimaru ma zbliżone własności do Zanpaktou, który posiada Gin. Również może się wydłużać a na dodatek skręcać w różne strony. Dodatkowo pojawiają się na nim liczne zęby co znacznie poprawia skuteczność ataku poprzez dodawanie licznych obrażeń. Gdyby doszło do zniszczenia Zanpaktou Renji jest w stanie scalić wszystkie "segmenty" posługując się nimi do ataku.
BanKai: "Król Pawianów" - tak właśnie nazywany jest Zabimaru w ostatecznej formie. Miecz staje się niezwykle długi i przypomina zawijającego się węża, który na dodatek uwieńczony jest dziwną głową. Sam Renji podobnie jak Ichigo otrzymuje inny strój gdy przebywa w tej formie (nieco przypomina pierwotnego jaskiniowca). Zabimaru w formie BanKai jest niezwykle wytrzymały i bardzo trudno jest go zniszczyć. Dodatkowo Abarai posiada pełną kontrolę nad wszystkimi segmentami miecza, które może scalać gdy tylko zajdzie taka potrzeba.
Imię Zanpaktou: Tenken
Właściciel: Komamura Sajin
Komenda: "Todoroke!"
BanKai: Kokujou Tengen Myou'ou
Zdolności: przyzywanie wielkiego "osobnika", który wykonuje te same ruchy co właściciel
W formie BanKai: Sajin może przywołać ogromnego...
robota, który wykonuje te same ruch co on. Z racji wielkości maszyny można łatwo
domyślić się, że spowodowane przez niego szkody są ogromne. Z pewnością
nie są to jedyne zdolności BanKai'a tego Kapitana aczkolwiek na coś nowego będziemy
musieli jeszcze sobie poczekać.
Imię Zanpaktou: Suzumushi
Właściciel: Tousen Kaname
Komenda: "Nake!"
BanKai: Enma Kourogi
Zdolność: wystrzeliwanie ostrzy w stronę rywala (ShiKai), tworzenie "własnej przestrzeni" (BanKai)
BanKai: Z racji tego, że Kaname jest niewidomy Suzumushi w ostatecznej formie tworzy przestrzeń, która w pełni kontrolowana jest przez jego właściciela. Widać to było doskonale w walce z Zaraki'm. W tym... "namiocie" przeciwnik Tousen'a traci wszelkie zmysły prócz zmysłu dotyku. łatwo się więc domyślić, że nic nie słyszy, nic nie widzi tylko... czuje zadawany przez Kaname ból. Nie jest to jednak doskonała technika ponieważ Kenopachi po chwili był zdolny się jej przeciwstawić.
Imię Zanpaktou: Hyourinmaru
Właściciel: Hitsugaya Toshiro
Komenda: "Souten ni Zase!"
BanKai: DaiGuren Hyourinmaru
Zdolność: przywołanie potężnego lodowego smoka - Hyourinmaru
Zanpaktou, którym na co dzień posługuję się najmniejszy z
Kapitanów uważany jest za najpotężniejszy lodowy miecz ze wszystkich.
Dowolne wykorzystanie lodu nie jest dla Toshiro żadnym problemem. Hyourinmaru
jest w stanie zamrozić dosłownie wszystko. Dodatkowo Toshiro ma ukryty długi
łańcuch często przydający się w walce. Widzimy go podczas jego walki z
Ichimaru Gin'em. Owy smok może kontrolować wodę.
BanKai: Na plecach Kapitana 10. Dywizji wyrastają dwa wielkie lodowe skrzydła a tuż za nimi znajduje się coś w rodzaju kwiatka, który jest jedynym mankamentem potężnej broni. Otóż stopniowo w miarę upływu czasu gubi on jeden z płatków. Gdy opadną wszystkie płatki BanKai Hitsugay'i przestaje działać co oczywiście negatywnie odbija się na jego samopoczuciu. Rzecz jasna, że w "BanKai'u" wszystkie ataki młodego Kapitana stają się nieporównywalnie potężniejsze.
Imię Zanpaktou: Haineko
Właściciel: Matsumoto Rangiku
Komenda: "Unare!"
BanKai: nieznany, brak
Zdolność: zbliżona do Zanpaktou Byakuy'i. Może się rozsypywać
BanKai: Na plecach Kapitana 10. Dywizji wyrastają dwa wielkie lodowe skrzydła a tuż za nimi znajduje się coś w rodzaju kwiatka, który jest jedynym mankamentem potężnej broni. Otóż stopniowo w miarę upływu czasu gubi on jeden z płatków. Gdy opadną wszystkie płatki BanKai Hitsugay'i przestaje działać co oczywiście negatywnie odbija się na jego samopoczuciu. Rzecz jasna, że w "BanKai'u" wszystkie ataki młodego Kapitana stają się nieporównywalnie potężniejsze.
Imię Zanpaktou: Haineko
Właściciel: Matsumoto Rangiku
Komenda: "Unare!"
BanKai: nieznany, brak
Zdolność: zbliżona do Zanpaktou Byakuy'i. Może się rozsypywać
Haineko w formie ShiKai ma podobny styl walki do Senbonzakury. Z tym, że
katana Matsumoto rozsypywała się doszczętnie niczym popiół nie pozostawiając
najmniejszych szans przeciwnikowi na zobaczenie ich. Nic więcej o nim aktualnie
nie wiadomo.
BanKai: nieznany, nie posiada
Imię Zanpaktou: Hoozukimaru
Właściciel: Madarame Ikkaku
Komenda: "Sakero!"
BanKai: Ryumon Hoozukimaru
Zdolność: nieznana (większa forma Nunchako)
BanKai: nieznany, nie posiada
Imię Zanpaktou: Hoozukimaru
Właściciel: Madarame Ikkaku
Komenda: "Sakero!"
BanKai: Ryumon Hoozukimaru
Zdolność: nieznana (większa forma Nunchako)
Tak jak napisałem wyżej Zanpaktou Ikkaku przypomina większą formę
Nunchako. Może również służyć jako włócznia. W formie podstawowej wygląda
jak zwykły miecz. Aby przebudzić go do formy ShiKai Madarame musi wypowiedzieć
odpowiednią komendę. Następnie złączyć pochwę miecza z jego rękojeścią.
W tej formie Ikkaku ma bardzo dużą szybkość ataku.
BanKai: Ikkaku jako jedyny Oficer był w stanie dotrzeć do formy BanKai. W ostatecznej formie jego Zanpaktou to ogromny topór z wygrawerowanym smokiem. Gdy tylko owy smok stanie się czerwony (nieco podobnie ma Zabójca Dusz Hanataro) wtedy to Hoozukimaru będzie w najsilniejszym stanie a co za tym idzie Ikkaku będzie miał największe szanse na zwycięstwo.
Imię Zanpaktou: Fujikujaku
Właściciel: Ayasegawa Yumichika
Komenda: "Sake!"
BanKai: nieznany, nie posiada
Zdolność: Wysysanie energii przeciwnika
BanKai: Ikkaku jako jedyny Oficer był w stanie dotrzeć do formy BanKai. W ostatecznej formie jego Zanpaktou to ogromny topór z wygrawerowanym smokiem. Gdy tylko owy smok stanie się czerwony (nieco podobnie ma Zabójca Dusz Hanataro) wtedy to Hoozukimaru będzie w najsilniejszym stanie a co za tym idzie Ikkaku będzie miał największe szanse na zwycięstwo.
Imię Zanpaktou: Fujikujaku
Właściciel: Ayasegawa Yumichika
Komenda: "Sake!"
BanKai: nieznany, nie posiada
Zdolność: Wysysanie energii przeciwnika
W formie ShiKai miecz "dzieli się" na cztery ostrz przypominające
nieco sierp. Wiadomo, że mimo zajmowanej przez Ayasegaw'ę pozycji (jest
"tylko" Oficerem) dysponuje naprawdę potężną bronią. Mimo to
stara się za wszelką cenę ukryć jej możliwości z tego względu iż w 11.
Oddziale, do którego należy wszyscy członkowie gardzą Zanpaktou bazującej
na Kidou.
BanKai: jak sam Yumichika stwierdził Fujikujaku uważa się (podobnie jak on sam) za najpiękniejsze "stworzenie" na świecie więc z tego powodu miewa różne kaprysy i "załamania". Tak więc forma BanKai w jego przypadku nie jest (jeszcze) odkryta.
Imię Zanpaktou: Ashisogi Jizou
BanKai: jak sam Yumichika stwierdził Fujikujaku uważa się (podobnie jak on sam) za najpiękniejsze "stworzenie" na świecie więc z tego powodu miewa różne kaprysy i "załamania". Tak więc forma BanKai w jego przypadku nie jest (jeszcze) odkryta.
Imię Zanpaktou: Ashisogi Jizou
Właściciel: Kurotsuchi Mayuri
Komenda: "Kakimushire!"
BanKai: Konjiki Ashisogi Jizou
Zdolność: wydzielanie trującej substancji
W formie ShiKai następuje całkowita metamorfoza miecza. Pojawia się dziwna głowa, z której wyrastają trzy ostrza. Gdy tylko przebije nim dowolną część ciała przeciwnika automatycznie unieruchamia mu ją sprawiają, że nie będzie w stanie normalnie kontynuować walki. Mayuri słynie z różnego rodzaju eksperymentów więc można domyślać się, że "ulepszył" również swoje Zanpaktou.
BanKai: Powstaje złoty posążek, który do złudzenia przypomina larwę (głowa zostaje taka sama jak w ShiKai'u) oczywiście znacznie się powiększa. Okryta jest wielką płachtą spod, której w każdej chwili może pojawić się wiele ostrzy, które zostaną wycelowane w stronę rywala. Dodatkowo ma zdolności trujące - wystarczy tylko, że wypuści z ust odpowiedni rodzaj trucizny.
Komenda: "Kakimushire!"
BanKai: Konjiki Ashisogi Jizou
Zdolność: wydzielanie trującej substancji
W formie ShiKai następuje całkowita metamorfoza miecza. Pojawia się dziwna głowa, z której wyrastają trzy ostrza. Gdy tylko przebije nim dowolną część ciała przeciwnika automatycznie unieruchamia mu ją sprawiają, że nie będzie w stanie normalnie kontynuować walki. Mayuri słynie z różnego rodzaju eksperymentów więc można domyślać się, że "ulepszył" również swoje Zanpaktou.
BanKai: Powstaje złoty posążek, który do złudzenia przypomina larwę (głowa zostaje taka sama jak w ShiKai'u) oczywiście znacznie się powiększa. Okryta jest wielką płachtą spod, której w każdej chwili może pojawić się wiele ostrzy, które zostaną wycelowane w stronę rywala. Dodatkowo ma zdolności trujące - wystarczy tylko, że wypuści z ust odpowiedni rodzaj trucizny.
Właściciel: Kuchiki Rukia
Komenda: "Mae!"
BanKai: nie znany, nie posiada
Zdolność: Some no Mai, Tsukishiro; Tsugi no Mai, Hakuren; San no Mai, Shirafune; Juhaku
Katana, którą włada Rukia jest uznawana za najpiękniejszą spośród wszystkich występujących w Soul Society. Kuchiki ma do dyspozycji dość pokaźny zbiór ataków bowiem każdy z trzech kolejnych tańców jest silniejszy. Najpierw jeszcze słówko o samym wyglądzie. Sode no Shirayuki. Katana ma przewiązaną do rękojeści długą, białą wstęgę. Rukia gdy zaczyna walczyć zatacza krąg mieczem, który staje się jej "polem bitwy". Wszystko co znajduje się w jego promieniu (nieważne czy jest na górze czy na ziemi) może bez problemu zostać zamrożone - oto I taniec. Drugi wytwarza standardowo wielką falę, która również służy do zamrażania. Trzeci a co za tym idzie ostatni "taniec" polega na zregenerowaniu uszkodzonego Zanpaktou z wykorzystaniem lodu (walka z IX Espada).
Komenda: "Mae!"
BanKai: nie znany, nie posiada
Zdolność: Some no Mai, Tsukishiro; Tsugi no Mai, Hakuren; San no Mai, Shirafune; Juhaku
Katana, którą włada Rukia jest uznawana za najpiękniejszą spośród wszystkich występujących w Soul Society. Kuchiki ma do dyspozycji dość pokaźny zbiór ataków bowiem każdy z trzech kolejnych tańców jest silniejszy. Najpierw jeszcze słówko o samym wyglądzie. Sode no Shirayuki. Katana ma przewiązaną do rękojeści długą, białą wstęgę. Rukia gdy zaczyna walczyć zatacza krąg mieczem, który staje się jej "polem bitwy". Wszystko co znajduje się w jego promieniu (nieważne czy jest na górze czy na ziemi) może bez problemu zostać zamrożone - oto I taniec. Drugi wytwarza standardowo wielką falę, która również służy do zamrażania. Trzeci a co za tym idzie ostatni "taniec" polega na zregenerowaniu uszkodzonego Zanpaktou z wykorzystaniem lodu (walka z IX Espada).
Właściciel: Shunsui Kyōraku
Komenda: "Hana kaze midarete, kashin naki, tenpū midarete, tenma warau! (Kwiecisty Wiatr Szaleje, a Kwiecisty Bóg Krzyczy, Niebiański Wiatr Szaleje, a Niebiański Demon Szydzi)"
BanKai: nieznany, aczkolwiek posiada z racji bycia Kapitanem
Zdolność: Kageoni; Bushōgoma; Irooni; Takaoni
W formie ShiKai następuje całkowita metamorfoza miecza. Kyōraku ustawia dwa ostrza przeciwko sobie w krzyżu, a następnie rozkrzyżowuje je po wypowiedzeniu komendy uwalniającej i nazwy Zanpakutō. Katen Kyōkotsu staje się parą dużych, mocno wygiętych, czarnych ze srebrnymi krawędziami katan. Rękojeść i tsuba są wciąż takie same jak były w zapieczętowanej formie, tyle, że teraz z końca rękojeści zwisają czerwone frędzle.
BanKai: nieznany
Komenda: "Hana kaze midarete, kashin naki, tenpū midarete, tenma warau! (Kwiecisty Wiatr Szaleje, a Kwiecisty Bóg Krzyczy, Niebiański Wiatr Szaleje, a Niebiański Demon Szydzi)"
BanKai: nieznany, aczkolwiek posiada z racji bycia Kapitanem
Zdolność: Kageoni; Bushōgoma; Irooni; Takaoni
W formie ShiKai następuje całkowita metamorfoza miecza. Kyōraku ustawia dwa ostrza przeciwko sobie w krzyżu, a następnie rozkrzyżowuje je po wypowiedzeniu komendy uwalniającej i nazwy Zanpakutō. Katen Kyōkotsu staje się parą dużych, mocno wygiętych, czarnych ze srebrnymi krawędziami katan. Rękojeść i tsuba są wciąż takie same jak były w zapieczętowanej formie, tyle, że teraz z końca rękojeści zwisają czerwone frędzle.
BanKai: nieznany
Właściciel: Jūshirō Ukitake
Komenda: "Nami kotogotoku waga tate to nare, ikazuchi kotogotoku waga yaiba to nare! (Falo bądź mi Tarczą, Grzmocie bądź mi Ostrzem)"
BanKai: nieznany, aczkolwiek posiada z racji bycia Kapitanem
Zdolność: Wciąga wiązkę energii do lewej katany, a poprzez prawą wyrzuca z powiększoną siłą i energią
W formie ShiKai następuje całkowita metamorfoza miecza. Kiedy kończy wypowiadać komendę, chwyta miecz w obie ręce i wychyla go do tyłu, lekko się garbiąc. Miecz następnie zostaje delikatnie przesunięty w dół, po czym zaczyna on się rozdwajać.
BanKai: nieznany
Komenda: "Nami kotogotoku waga tate to nare, ikazuchi kotogotoku waga yaiba to nare! (Falo bądź mi Tarczą, Grzmocie bądź mi Ostrzem)"
BanKai: nieznany, aczkolwiek posiada z racji bycia Kapitanem
Zdolność: Wciąga wiązkę energii do lewej katany, a poprzez prawą wyrzuca z powiększoną siłą i energią
W formie ShiKai następuje całkowita metamorfoza miecza. Kiedy kończy wypowiadać komendę, chwyta miecz w obie ręce i wychyla go do tyłu, lekko się garbiąc. Miecz następnie zostaje delikatnie przesunięty w dół, po czym zaczyna on się rozdwajać.
BanKai: nieznany
Imię
Zanpaktou: Engetsu
Właściciel: Isshin Kurosaki
Komenda:"nieznana"
BanKai:
nieznany,
aczkolwiek posiada z racji tego, iż wcześniej był Kapitanem (nie
wiadomej dywizji - przypuszcza się, że mogła to być 10 dywizja)
Zdolność: Getsuga Tenshō, Final Getsuga Tenshō ?
Do końca nie wiadomo, czy katana zmienia swój pierwotny wygląd, czy
też nie, aczkolwiek uchwyt rękojeści ma czerwony kolor, garda ma kształt
wydłużonego sześciokąta. Jest przywiązany łańcuchem do pasa. Katana
zakończona jest niebieskim frędzlem.
BanKai: nieznany
Imię
Zanpaktou: Sakanade
Właściciel: Shinji Hirako
Komenda:"Upadnij!"
BanKai: nieznany, aczkolwiek posiada z racji tego, iż wcześniej był Kapitanem, obecnie Vizard
Zdolność: halucynacje tzw. Odwrócony świat (hipnoza)
W tej formie nie wygląda już jak katana, ostrze jest proste i pojawia się w nim pięć dziur. Na końcu rękojeści pojawia się koło, w które Shinji może włożyć dłoń, by kontrolować ruch miecza bez kontaktu fizycznego.
BanKai: nieznany
Komenda:"Upadnij!"
BanKai: nieznany, aczkolwiek posiada z racji tego, iż wcześniej był Kapitanem, obecnie Vizard
Zdolność: halucynacje tzw. Odwrócony świat (hipnoza)
W tej formie nie wygląda już jak katana, ostrze jest proste i pojawia się w nim pięć dziur. Na końcu rękojeści pojawia się koło, w które Shinji może włożyć dłoń, by kontrolować ruch miecza bez kontaktu fizycznego.
BanKai: nieznany
Imię
Zanpaktou: Kinshara
Właściciel: Rōjūrō Ōtoribashi
Komenda:"Graj!"
BanKai:
nieznany, aczkolwiek posiada z racji tego, iż wcześniej był Kapitanem, obecnie Vizard
Zdolność:
Jest to dość specyficzna zdolność, mianowicie oplata wroga i powstaje
coś podobnego do wiru, który rani przeciwnika, coś w podobnego do fali
dźwiękowej
Po uwolnieniu, ostrze Kinshary staje się biczem z kwiatem, a rękojeść
pozostaje normalna. Może być używana jako broń dalekiego zasięgu.
BanKai: nieznany
Imię
Zanpaktou: Tengumaru
Właściciel: Love Aikawa
Komenda:"Zgnieć!"
BanKai: nieznany, aczkolwiek posiada z racji tego, iż wcześniej był Kapitanem, obecnie Vizard
Zdolność: Jhifuki no Kodzuchi
Jego miecz zamienia się wtedy w ogromną maczugę dwa razy większą od jej posiadacza.
BanKai: nieznany
Komenda:"Zgnieć!"
BanKai: nieznany, aczkolwiek posiada z racji tego, iż wcześniej był Kapitanem, obecnie Vizard
Zdolność: Jhifuki no Kodzuchi
Jego miecz zamienia się wtedy w ogromną maczugę dwa razy większą od jej posiadacza.
BanKai: nieznany
Imię
Zanpaktou: Tachikaze
Właściciel: Kensei Muguruma
Komenda:"Zdmuchnij!"
BanKai: Tekken Tachikaze
Zdolność: Powietrzne ostrza, podmuch energii (ShiKai); podowjenie siły i ataku (BanKai)
wokół Kenseia i wirują prądy powietrza, a następnie Tachikaze przekształca się w nóż do walki, z osłoną brązu i jasnofioletową rękojeścią. Jako Shinigami nosił go na pasie w zapieczętowanej formie, jako Vizard powszechnie jest on uwolniony i noszony przez Kenseia w kieszeni.
BanKai: Tekken Tachikaze - po uwolnieniu Tachikaze przekształca się z jednego noża bojowego w dwa duże kastety. Oba ostrza mają srebrną zakrzywioną krawędź, która zwęża się do punktu na zewnątrz po obu stronach. Fioletowe segmenty owijają ramiona Kenseia jak pancerz.
Komenda:"Zdmuchnij!"
BanKai: Tekken Tachikaze
Zdolność: Powietrzne ostrza, podmuch energii (ShiKai); podowjenie siły i ataku (BanKai)
wokół Kenseia i wirują prądy powietrza, a następnie Tachikaze przekształca się w nóż do walki, z osłoną brązu i jasnofioletową rękojeścią. Jako Shinigami nosił go na pasie w zapieczętowanej formie, jako Vizard powszechnie jest on uwolniony i noszony przez Kenseia w kieszeni.
BanKai: Tekken Tachikaze - po uwolnieniu Tachikaze przekształca się z jednego noża bojowego w dwa duże kastety. Oba ostrza mają srebrną zakrzywioną krawędź, która zwęża się do punktu na zewnątrz po obu stronach. Fioletowe segmenty owijają ramiona Kenseia jak pancerz.
Imię
Zanpaktou: Haguro Tonbo
Właściciel: Lisa Yadōmaru
Komenda:"Miażdż!"
BanKai: nie posiada
Zdolność: nie wiadomo
Wyglądem przypomina włócznię, którą bez problemu posługuje się nawet jedną ręką wraz z bardzo mocną siłaBanKai: nieznany - nie posiada
Imię Zanpaktou: Kubikiri Orochi
Właściciel: Hiyori Sarugaki
Komenda:"Zarżnij!"
BanKai: nie posiada
Zdolność: nie wiadomo
W tym stanie katana Hiyori staje się dużym tasakiem z ząbkowanymi
ostrzami jak w pile. Prawdopodobne jest to, że służy jedynie do
zadawania ran fizycznych, nie ma żadnym specyficznych zdolności jak inni
BanKai: nieznany - nie posiada
Imię Zanpaktou: Kazeshini
Właściciel: Shūhei Hisagi
Komenda: "Koś"
BanKai:
nieznany, nie posiada - jest porucznikiem
Zdolność: stosowany na dystans oraz w zwarciu
Miecz zmienia się w dwa sierpy z odwróconymi ostrzami, tak jak
odwrócona kosa (usadowionymi na prętach). Są połączone długim łańcuchem
pozwalającym atakować jak i więzić przeciwników na odległość.
BanKai: nieznany, nie posiada
Miecze o, których nie wiemy nic więcej
prócz wyglądu i nazwy oraz zdolnościach:
1. GONRYOUMARU - komenda: 'Ugódź' (Sasakibe Choujirou)
2. GEGETSUBURI - komenda: 'Zmieżdż' (Oomaeda Marechiyo)
3. ITEGUMO - komenda: 'Biegnij' (Kotetsu Isane)
4. TSUNZAKIGARASU - komenda: 'Trzepocz' (Ikkanzaka Jiroubou)
5. HOUZAN - komenda: nieznana (Enjouji Tatsufusa)
6. NEJIBANA - komenda: 'Wzburz wody niebios' (Shiba Kaien)
7. Nie ma imienia (Zaraki Kenpachi)
8. Nieznane (Yachiru Kusajishi)
9. Nieznane (Nemu Kurotsuchi)
10. Nieznane (Hachigen Ushōda)
11. Nieznane (Mashiro Kuna)
12. Nieznane (Yoruichi Shihōin)
13. Nieznane (Tetsuzaemon Iba)
14. Nieznane (Nanao Ise)
1. GONRYOUMARU - komenda: 'Ugódź' (Sasakibe Choujirou)
2. GEGETSUBURI - komenda: 'Zmieżdż' (Oomaeda Marechiyo)
3. ITEGUMO - komenda: 'Biegnij' (Kotetsu Isane)
4. TSUNZAKIGARASU - komenda: 'Trzepocz' (Ikkanzaka Jiroubou)
5. HOUZAN - komenda: nieznana (Enjouji Tatsufusa)
6. NEJIBANA - komenda: 'Wzburz wody niebios' (Shiba Kaien)
7. Nie ma imienia (Zaraki Kenpachi)
8. Nieznane (Yachiru Kusajishi)
9. Nieznane (Nemu Kurotsuchi)
10. Nieznane (Hachigen Ushōda)
11. Nieznane (Mashiro Kuna)
12. Nieznane (Yoruichi Shihōin)
13. Nieznane (Tetsuzaemon Iba)
14. Nieznane (Nanao Ise)
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz