środa, 12 września 2012

Final Fantasy XIII-2


Dzisiejszy post poświęcam najnowszej kontynuacji Final Fantasy XIII. Myśle, że większość z was kojarzy co to jest Final Fantasy i o co chodzi w tej grze, a jak nie, to przynajmniej zna z widzenia lub słyszenia. Postaram się w miarę dokładnie przedstawić zarys fabuły, charakterystykę postaci oraz różne smaczki dotyczące gry bądź znajdujące się w niej. Zapraszam.

Final Fantasy XIII-2 (ファイナルファンタジーXIII-2 Fainaru Fantajī Sātīn Tsū) To konsolowa gra fabularna stworzona i wydana przez Square Enix na PlayStation 3 i Xbox 360. Została wyprodukowana przez pierwszy departament produkcji Square Enix, z pomocą zewnętrznego dewelopera tri-Ace. Gra została wydana w 2011 w Japonii i 2012 w Ameryce Północnej oraz w regionach obejmujących system PAL. Tak samo jak pierwsza część, sequel wyreżyserowany został przez Motomu Toriyamę. Final Fantasy XIII-2 to bezpośredni sequel do wydanej w 2010 roku gry RPG, Final Fantasy XIII, akcja ma miejsce trzy lata po wydarzeniach z części pierwszej i jest jednym z kilku sequeli firmy Square Enix. Lightning, bohaterka z oryginalnej części, zniknęła w dziwnych okolicznościach w nieznanym świecie. Jej młodsza siostra Serah Farron, jako powracająca postać z poprzedniej części oraz młody człowiek o imieniu Noel Kreiss próbują odszukać zaginioną Lightning. Swoje powstanie i rozwój Final Fantasy XIII-2 rozpoczęło w kwietniu 2010 roku. Trwało to około 18 miesięcy po których gra została zaprezentowana na Square Enix 1-st Production Department Premier w styczniu 2011 roku. Do pomocy przy projektowaniu gry, grafiki i programowania została zatrudniona firma tri-Ace. Drużyna deweloperska chciała poszerzyć możliwości gry i przekroczyć barierę Final Fantasy XIII w każdym aspekcie i uczynić tę historię bardziej tajemniczą i mroczniejszą od poprzedniej odsłony. W grze nadal występuje system Paradigm Shift stosowany w Final Fantasy XIII, a także elementy z innych serii np: Chocobosy, system aktywnego czasu walki, kasyno i bestiariusz. Final Fantasy XIII-2 otrzymała głównie pozytywne recenzje gdzie chwalono przede wszystkim ładną grafikę, brak liniowości i rozbudowany gameplay, natomiast krytykowano główną fabułę (chociaż przyznaje, że sam nie wiem czemu, historia niczego sobie). W pierwszym tygodniu sprzedaży w Japonii, gra sprzedała się w nakładzie 524.000 sztuk a w lipcu 2012 roku nakład ten osiągnął 2.500.000 egzemplarzy. Final Fantasy XIII-2 stała się jedną z najlepiej sprzedających się gier w 2011 roku w Japonii. Sequel drugiej części (czyli w sumie już część trzecia),  Lightning Returns: Final Fantasy XIII, jest obecnie w fazie produkcji. Tak samo jak w prequelu, Command Synergy Battle i system Paradigm są używane w grze. Przeciwnicy są widoczni w terenie. Kiedy gracz wbiega w nich, ekran jaśnieje i scena przełącza się na duże, puste pole bitwy rozpoczynając walkę. Dodatkowo, pomimo tego, że można wciąż kontrolować 3 postacie podczas walki, niektórzy przeciwnicy mogą zostać użyci jako trzeci gracz. Gracze dostaną Reaction Commands podobnego do tego z Kingdom Hearts, by mieć przewagę na polu walki i scenach zdarzeniowych. Prawdopodobnie Noel ma dostęp do zdolności potworów i unikalnego zestawu Reaction Commands. Również element rozgrywki Mog Clock został dodany, w którym gracz musi atakować przeciwników przed upływem czasu, by wyegzekwować pierwszeństwo ataku na początku walki. Nowy element zwany Live Trigger pozwala graczowi zmienić rozmowę poprzez wybór wypowiedzi jak w grach Mass Effect. Nowy system eksploracji lochów został dodany pod nazwą Unstable Rifts. W nim gracz kieruje postacią po platformach podczas zbierania kryształów.

Historia:

Umiejscowione kilka lat po tym jak Lightning i pozostali ocalili Cocoon, niektórzy ocaleni zdecydowali rozpocząć odbudowę Gran Pulse. Pomimo tego, że Lightning nigdzie nie ma i wiele osób sądzi, iż nie żyje, to Serah wierzy w coś przeciwnego. Kiedy jej miasto zostaje zaatakowane przez potwory, tajemniczy mężczyzna imieniem Noel pojawia się i ratuje ją. Razem wyruszają w podróż, której celem jest odnalezienie Lightning...Na końcu Final Fantasy XIII -Episode I-, Lightning, która wyczywa nowe zagrożenie, które może zakłócić niedawno nabyty pokój, znajduje siebie w dziwnej, pustej przestrzeni podczas poszukiwań na odnalezienie sposobu na uratowanie Oerby Dii Vanille i Oerby Yun Fang, pytającą siebie gdzie próbuje pójść. Historia będzie ciemniejsza, mroczniejsza, jak również pokaże wydarzenia, które mialy miejsce przed oryginalnym tytułem. Bogini Etro będzie ważnym elementem historii gry. Square Enix oświadczyło chęć stworzenia większego i żywszego świata, które odzwieciedlałoby zmiany wynikłe po zakończeniu Final Fantasy XIII. W pierwszym trailerze gry, Lightning, ubrana w zbroję, klęczy przed kryształowym tronem we wnętrzu świątyni/miejsca spoczynku bogini Etro, przed sceną walki z nieznanym mężczyzną o purpurowych włosach dzierżącego duży, wyszukany miecz emanującego fioletowym płomieniem. Mówi się o nim jako o rywalu Lightning i jest umieszczonym na logo gry wraz z nią. Toriyama opisał mężczyznę jako postać będącą na równi w sile z Lightning i walczącego w tym samym stylu. Jest powiedziane, iż uczestniczy w podobnej misji do Lightning i będzie jej w drodze podczas gdy ona próbuje spełnić swoją.  

Charakterystyka postaci: 

 

Lightning - Główna bohaterka oryginalnej gry. Lightning nie ma od zakończenia Final Fantasy XIII, ale Serah nie wierzy w jej śmierć. 



Serah Farron - Serah marzy o odnalezieniu swojej zagubionej siostry i wyrusza w podróż, by tego dokonać.



Noel - Tajemniczy mężczyzna, który uratował Serę od potworów. Towarzyszy Serah podczas jej poszukiwań. Używa różnych broni takich jak: miecz, dwie katany, łuk i sztylet.



NORA - Przyjaciele Snow'a: Gadot, Lebreau, Maqui and Yuj zostali z Serah podczas ich przebywania na Pulse.



Alyssa - Młoda dziewczyna z krótkimi blond włosami. W trailerze E3 2011, pokazuje Serah grób swojej przyjaciółki, która zginęła uciekając przed Czystką. Podwładna Hope'a.



Mog - Moogle, który potrafi transformować się w broń Sery. Zawsze używa zwrotu "kupo" w każdym zdaniu (przeważnie na jego końcu). Poza tym pomaga odkrywać ukryte przedmioty.




Chocolina - wędrowna, międzywymiarowa "sprzedawczyni" znajdziesz ją wszędzie i kupisz u niej naprawdę wszystko a do tego zawsze uraczy cię swoim osobistym komentarzem (humorystycznym lub pesymistycznym w zależności od aktualnej sytuacji w danym rejonie).



Caius  Ballad - główny antagonista serii, strażnik czasu i obrońca Yeul. Zakochał się w niej z wzajemnością przez co stawia miłość ponad równowagę światów, dążąc do powstania całkowitego chaosu, chaosu w którym według niego Yeul będzie bezpieczna.




Yeul - wszechwidząca, wywodząca się z prastarej rasy kapłanek, które mogą przewidzieć przyszłość kosztem uszczerbku na zdrowiu i utraty kawałka swojego życia. Zakochana w Caiusie.


Jak dla mnie przełomowa kontynuacja FF XIII, poprawiono błędy poprzedniczki a ścieżka dźwiękowa zasługuje na największe uznanie, grafika stoi na nieco wyższym poziomie i chociaż poziomów nie jest wiele i gra jest dosyć krótka, za to jest bardzo zróżnicowana i zawsze można odkryć w niej coś nowego. Final Fantasy XIII-2 nie jest grą łatwa ale bardzo wciągająca, nawet jak nie mogłem poradzić sobie na pewnym poziomie to męczyłem się aż do skutku, aby dowiedzieć się co będzie dalej. Płynna, krystaliczna grafika, niegłupia fabuła i charakterystyczne postacie czynią ten produkt godnym uwagi, polecam przede wszystkim - wiadomo - fanom jRPG ale również graczom żądnym ciekawych, okraszonych wspaniałymi krajobrazami, przygód.


Kilka fotek z gry:












Brak komentarzy :

Prześlij komentarz